روانشناسی تکنولوژی

وبلاکی برای معرفی تکنولوژی های جدید و مطالب روانشناسی

روانشناسی تکنولوژی

وبلاکی برای معرفی تکنولوژی های جدید و مطالب روانشناسی

چگونه می توان کودک را به درستی تربیت کرد

چگونه میتوان تربیت کودک را به درستی انجام داد

تربیت کودک شیوه های مختلفی  دارد .در موقعیتهای مختلف شما باید روش تربیتی خود را تغییر دهید .زیرایک شیوه ی تربیتی ثابت برای همه ی موقعیتها وجود ندارد.باید شخصیت کودک را درک کنید وشناخت کافی از خلق وخوی او داشته باشید.بسته به شخصیت کودک پدرومادر میتوانند برای کودکشان روش تربیتی مناسب را انتخاب کنند .

روشهای مختلف تربیتی ودر برخورد باکودک ممکن است پدرمادرها میزان مختلفی از محبت ومحدودیت را در برخورد با کودک خود به کار برند.این نکته را باید در نظر داشت که پدرمادر باید حس آرامش را به فرزندخود منتقل کنند وارتباط صمیمانه با فرزند برقرار کنند تابتوانند فرزندشان را درست تربیت کنند.

ودر محدود کردن فرزندشان نیز تعادل رارعایت کنند وبارفتارنامناسب وبرخورد بد باعث نشوند. فرزندشان درمقابل آن روش تربیتی مقاومت کند.وقتی والدین به فرزندخود بیش ازحد توجه ومحبت نشان دهند درتربیتش بایدمنطقی وانعطاف پذیرتر برخورد کنند.و والدینی هم که فرزند خود را زیاد محدود میکنند ممکن است با مقاومت کودک مواجه شونددر هر صورت تربیت کودک بایدبراساس احترام متقابل باشد .

اگر شمادر تربیت کودکتان از روش محبت وتوجه زیاد استفاده کنید نتیجه ی بهتری میگیرید نسبت به زمانی که که بخواهید از محبت و توجه کم به کودک استفاده کنید .چون کمبود محبت به شخصیت کودک آسیب جدی وارد میکند بعلاوه بامحبت و توجه راحت ترمیتوان کودک راتربیت کرد و راه درست رابه او نشان داد.

در غیراینصورت کودک خیلی زود از روش تربیتی دیکتاتورانه خسته میشود .در کنارمحبت به کودک حد و حدود او را مشخص کنید .وقتی کودک کارناشایستی انجام دهد مثل اینکه آب دهانش رابیرون بریزد به او توجه نکنید مثل اینکه متوجه کاری که انجام داده نشده اید.

به این طریق کودک دیگر آن کار را تکرار نخواهد کرد .اما وقتی کودک کاری انجام دهد که سلامتی اش به خطربیفتد مثل کردن میخ در پریزبرق سلطه جویانه وشدید بااو برخورد کنید.تامتوجه خطرناک بودن کاری که انجام داده بشود .وقتی کودک کاری را که بایدانجام دهد انجام نمی دهد مثل مسواک زدن قبل خواب که نه خطر انچنانی دارد ونه بی ادبانه ست متعادل بااو برخورد کنید

چگونه میتوان کودک رابه درستی تربیت کرد:  

تربیت آموزش رفتارهای خوب وتشویق کودک به انجام آن وهمچنین نشان دادن رفتار بد وآموزش انجام ندادن آن است .که در این راه از روش های تنبیهی وتشویقی استفاده میکنند.درمسیر تربیت کودک بعضی والدین به کودک خود احترام میگذارند به احساسات اوتوجه میکنند .اورا درک میکنند و در برخورد باکودک انعطاف دارند.دسته ی دیگری از والدین مستبدانه باکودک خود رفتارمیکنند واز موضع بالا به کودک خود نگاه میکنند.

دراین بین دسته ی دیگری از والدین توجه ومحبت بیش از حد به کودک خود دارند وتصورمیکنند بااین روش تربیت کودک آسانتر است.روش تربیتی والدین بسته به نوع خلق وخو ورفتارکودک متفاوت است.والدین از راهکارهای مختلفی استفاده میکنند .

درتربیت کودک روش تربیتی والدین بسته به خلق وخوی کودک متفاوت است
درتربیت کودک روش تربیتی والدین بسته به خلق وخوی کودک متفاوت است

مثلا رفتارمثبت کودک راتشویق میکنند ورفتارمنفی راتنبیه میکنند و در واقع تشویق رفتارمثبت باعث تقویت آن میشود.وقتی کودک رفتار بدی انجام می دهد بایدنتیجه ی رفتارش راببیند مثل اینکه وقتی کودک همسایه را اذیت کند دیگر نمی تواند بااو بازی کند.بعضی والدین کودک را در قبال عمل خطایی که انجام داده محروم کنند یا دریک جایی که احساس راحتی نمیکند قرار دهند.

والدین بایدبه شخصیت کودک احترام بگذارند وزمانی که کودک راتنبیه میکنند منظور خود را به درستی برای کودک بیان کنند .تاکودک متوجه عملی که نادرست انجام داده بشود.

توصیه های ضروری برای تربیت کودک خوب:

به کودک خود یاددهید چگونه احساسات خود را کنترل کند .هرکودکی مستعدبروز خشم ترس غم وناامیدی واسترس است.به او یاددهید وقتی عصبانی است نفس عمیق بکشد وچندباراین کار را انجام دهد تاارام شود.بااینکار کودک کم کم آرام میشود وزمینه برای بروز  رفتارپرخاشگرانه بعدی کم میشود.به کودک خود یاددهیدهرکاری که انجام دهد نتیجه اش به خود او بازمیگردد.مثلا اینکه اگر از محیط زیست حفاظت نکنیم در آینده از داشتن آن محروم میشویم و آن را از دست خواهیم داد.

کودک خود را سپاسگذار بار بیاوریدتا از دیگران بخاطر کارهایی که برایش انجام می دهندتشکرکند.ازمادرش بخاطر غذای خوشمزه ایی که برایش می پزد یاازپدرش بخاطر اسباب بازی که برایش خریده.

والدین اولین الگوهای رفتاری کودک هستند ونگاه کودک قبل از هرکس به والدین خود وبرخورد آنها با اطرافیان ومحیط پیرامون است.اگربخواهیم فرزندان خوبی داشته باشیم بایدخودمان بعنوان پدرومادر رفتارمعقولی داشته باشیم.بافرزندتان در مورد همه چیز صحبت کنیدتااحساس نزدیکی وصیمیت بین شمابوجود بیاید.سعی کنید اعتمادکودک راجلب کنید تاکودک باشمااحساس راحتی کند.این صمیمیت ایجادشده باعث میشود کودک از عشق واحترام آگاهی پیداکندواین احساس رابا دیگران به اشتراک بگذارد.

خوراکی هایی که سموم بدن را دفع می کند

پاکسازی سموم بدن کاری است که می تواند روح تازه ایی در بدن شما بدمد وانرژی زیادی را وارد بدن شمامی کند که حاصل ازپاکسازی سموم  بدن است.باشروع یک فصل جدید مامی توانیم اقدام به سم زدایی ازبدن کنیم .پاکسازی سموم بدن باعث تعادل وزن بدن می شود.وخلق وخو رابهبود می بخشد.باعث شفافیت پوست صورت می شود.

سیستم گوارشی مارابهبود می بخشد.باعث کاهش التهاب ودردبیماریهای مزمن میشود.باعث بهبودکیفیت خواب وازبی خوابی پیشگیری میکند.اماسوال این است که چگونه بدن راسم زدایی کنیم.

موادغذایی وخوراکیهایی هستند که می توانند به پاکسازی بدن ازسموم کمک کنند

سیب:برای تاثیرمطلوب دوره پاکسازی بدن باید روی سیب حساب ویژه ایی بازکرد .پکتین موجود درسیب مهم ترین ماده درپاکسازی سموم  بدن است.چراکه دردفع افزودنیهای غذایی و  فلزات سنگین به بدن کمک میکند.وبه دلیل افزایش احساس سیری مانع ریزه خواری می شود.

پکتین موجود درسیب بهترین ماده دردفع سموم بدن است
پکتین موجود درسیب بهترین ماده دردفع سموم بدن است

آووکادو:آنتی اکسیدان هایی دارد که باعث تغییرحالت موادسمی می شود ودربافت چربی به مواد قابل حل درآب تبدیل خواهد شد.

آووکادو به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد به دفع سموم بدن کمک میکند
آووکادو به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد به دفع سموم بدن کمک میکند

گندم سیاه:غله ایی سرشار ازفیبراست که سطح کلسترول وقندخون  راکاهش می دهد ولی گلوتن ندارد.همچنین دارای اسیدفنولیک است که نقش آنتی اکسیدانی آن درپیشگیری از برخی سرطانها وبیماریهای قلبی تاییدشده است.

سیر:آلیسین ماده موثره درسیر است که به موادسمی می چسبد وروده ها رابرای دفع تحریک می کند.البته این زمانی موثراست که سیرکاملاخردشده مصرف شود.

سیریکی ازبهترین مواد برای دفع سموم بدن است
سیریکی ازبهترین مواد برای دفع سموم بدن است

آلو:این میوه به دلیل خاصیت ملین بودن که دارد مصرف آن به شکل تازه وخشک می تواند عملکرد روده ها را تحریک وبه دفع موادسمی وبه پاکسازی سموم بدن  کمک کند.

آب ولیموترش:هر روز صبح آب یک لیموی تازه رابگیرید وهمراه آب بنوشید.این نوشیدنی به شمادرهضم غذاکمک میکند بخصوص اگر مشکل نفخ دارید.

چای سبز:نوشیدن این چای بصورت روزانه به دفع موادسمی ازبدن کمک میکند .مصرف ۲تا۳لیوان در روزتوصیه می شود وبیشتراز این حد ممکن است برای بدن مضرباشد.

دمنوش رازیانه:این نوشیدنی باعث بهبود بیماریهای گوارشی والتهابات مجاری تنفسی می شود .ودرپاکسازی معده وکبدمفیدخواهد بود.

اصول دوره پاکسازی سموم

-دوران پاکسازی سموم بدن درافرادمختلف متفاوت خواهد بود واز ۱تا۳هفته می تواند به طول بیانجامد.

-تغییرعادتهای غذایی به یکباره موفقیت آمیزنیست وبهتراست برنامه راباحذف شکرونان سفیداز صبحانه شروع کنید.

-نوشیدن اب فراوان موجب تسهیل دفع مواد زائد از معده وروده می شود.بجزآب نیزمی توان از دمنوش گیاهی وآبمیوه تازه نیز استفاده کرد.

خواب کافی دراین زمینه اثرگذاراست

-ورزش وبخصوص پیاده روی دردفع سموم از روده موثراست.

-مصرف امگا۳موجود درماهی التهابات ناشی ارتجمع سموم دربدن راکم میکند.

-مرغ ارگانیک وماهی وتخم مرغ دراین دوران بایدجایگزین گوشت قرمز وگوشتهای فرآوری شود.

-مصرف نمک نیزبایدبه حداقل برسد.

-موادغذایی بخارپز وکباب پز رادراین دوران استفاده کنید.ونسبت به روشهای باحرارت زیاد ریزمغذی هاوویتامین های کمتری ازبین می روند.

-مصرف پروبیوتیک ها بخصوص ماست پروبیوتیک به بهبودعملکرد روده هاکمک میکند.

-این رژیم را دردوران استرس زا شروع نکنید زیرااین رژیم نیازبه تلاش واراده فراوان دارد.

-دربرنامه غذایی خودغلات سبوس دار رابگنجانید.

-برای بهترشدن طعم غذا از روغن زیتون بجای کره وچربی حیوانی استفاده کنید.

-مصرف منظم میوه وسبزیجات حتماتوصیه می شود زیرافیبروآب های غذایی باتسهیل عملکرد روده هابه دفع مواد زائد کمک میکند.

وآنتی اکسیدانهانیز رادیکالهای آزادناشی ازآلودگی محیطی وتغذیه ناسالم راکاهش می دهند.

مقایسه مواد غذایی ارگانیک و غیر ارگانیک نشان می دهد که مواد غذایی غیر ارگانیک باعث افزایش سقط جنین و ناباروری وبروز بیماریهای جدید شده است.

بابه بازار آمدن کودهای شیمیایی تولیدات کشاورزی به دوبرابر افزایش یافت اما استفاده از کود و آفت کش ودستکاری ژنتیکی کیفیت مواد غذایی را بسیار پایین آورد.وب سایت آسماری در زیر مقایسه مواد غذایی ارگانیک و غیر ارگانیک را آورده است.

مقایسه مواد غذایی ارگانیک و غیر ارگانیک

تعریف ارگانیک:ارگانیک ها موادی هستند که در تولیدشان هیچ آفت کش وعلف کش مصنوعی به کار نرفته و دستکاری ژنتیکی روی آنها انجام نشده.زمینی که این محصولات در آن پرورش پیدامی کند نیز باید ایمن باشد.یعنی ۳-۴ سال

هیچ فاضلابی برای آبیاری محصولات در آن به کار نرفته و زمین خالی از سرب و پتاسیم باشد.علاوه بر اینها از سه سال قبل از کود شیمیایی استفاده نکرده باشند.

برای اینکه محصولاتی مانند شیر -تخم مرغ وگوشت ارگانیک باشند باید دام و ماکیان از لحظه تولد با روشهای ارگانیک در مراتع مناسب بافضای کافی و با آب سالم و استفاده از نور مستقیم آفتاب پرورش پیداکند.چرندگان و پرندگان غریزه ذاتی دارند و براساس آن اگر با مواد سالم پرورش پیداکنند

هنگام چریدن و چیدن دانه غذایی را انتخاب میکنند که برای بدنشان لازم است.مثلا مرغ تخم گذار از چاودار وگندم و حشره های مختلف تغذیه میکند و اگر آزاد باشد هر از چندگاهی ترکیبهای دارای کلسیم و آهک هم میخورد

که برایش لازم است .اما ما مرغها را درفضای بسته و باغذاهای از پیش اماده شده درقفس پرورش می دهیم ومعلوم است که گوشت و تخم مرغ آن خاصیت لازم را ندارد.

مواد غذایی ارگانیک موادی هستند که در تولید آنها آفت کش وعلف کش مصنوعی بکار نرفته ودستکاری ژنتیکی روی آنها انجام نشده است
مواد غذایی ارگانیک موادی هستند که در تولید آنها آفت کش وعلف کش مصنوعی بکار نرفته ودستکاری ژنتیکی روی آنها انجام نشده است
تفاوت کشاورزی ارگانیک وسنتی

در کشاورزی ارگانیک برای از بین بردن افت ها از حشرات و پرندگان استفاده می شود که می توانند باتوجه به شرایط اکولوژیکی این آفات را از بین ببرند.شرایط اکولوژیکی یعنی تاثیر محیط بر موجودات زنده و تاثیر موجودات زنده بر یکدیگر که در حالت تعادل می توانند زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

بدون اینکه به هم صدمه بزنند .در تولیدات کشاورزی وارگانیک بیشتر افتها بوسیله حشرات دیگر دفع می شوند و یا بوسیله پرندگانی مانند گنجشک وکلاغ شکار می شوند یامی توان با روشهایی از جفت گیری آنها جلوگیری کرد.

بجای استفاده از سموم برای از بین بردن علفهای هرز هم انها را وجین میکنند درحالی که درتولیدات محصولات غیر ارگانیک از کود وآفت کش های شیمیایی استفاده می شود که بیش از ۳۰۰-۴۰۰ ماده شیمیایی زمینه ساز سرطان در آنها وجود دارد.

مقایسه مواد غذایی ارگانیک و غیر ارگانیک-در کشاورزی ارگانیک برای از بین بردن آفتها از حشرات وپرندگان استفاده می شود
مقایسه مواد غذایی ارگانیک وغیر ارگانیک-در کشاورزی ارگانیک برای از بین بردن آفتها از حشرات وپرندگان استفاده می شود
عواقب مصرف غیر ارگانیک ها

پیامد استفاده از مواد غذایی غیر ارگانیک وافزایش امنیت غذایی بدون توجه به ایمنی غذاها باعث شده نتایج تحقیقات مقایسه مواد غذایی ارگانیک و غیر ارگانیک

نشان دهد بروز نقایص مادرزادی -تولد نوزادان کم وزن-بارداری خارج از رحم-سقط خودبخود-بلوغ زودرس ودیررس ویائسگی زودرس شیوع پیداکند.تغییر رفتارهای جنسی -کاهش اسپرم مردان-ضعف حافظه -تغییر سوخت وساز بدن-

اختلال در عملکرد غدد درون ریز-آسیب به سیستم مغز واعصاب و ابتلا به ام اس و دیابت از دیگر عوارض مصرف مواد غذایی است که در آنها کود وسم های شیمیایی بکار رفته است.

به علت سردرگمی سیستم ایمنی بدن در تشخیص خودی از بیگانه ابتلا به حساسیتهای غذایی بیشتر شده واحتمال بروز سرطان نیز افزایش یافته .زیرا نود درصد کود و سمهای شیمیایی سرطان زا هستند.

فوایدکشت ارگانیک

توسعه کشت ارگانیک از الوده شدن محیط زیست پیشگیری میکند و باعث حاصلخیزی خاک و کاهش فرسایش خاک و حفظ تنوع زیستی وجلوگیری از انقراض گونه های حیوانی و گیاهی می شود.

مواد غذایی که با روش ارگانیک پرورش داده می شوند ویتامین c-آهن ومنیزیم وفسفر بیشتری نسبت به مواد غذایی غیر ارگانیک دارند.

عوارض ژنتیک اصلاح بذر ونژاد

اصلاح بذر گیاهان وحیوانات باعث شده برخی نقایص مادر زادی افزایش و امید به زندگی کاهش پیداکند.گسترش حساسیت وآلرژی نتیجه این دستکاری و بهم ریختگی شکل قرارگرفتن اسیدهای آمینه تشکیل دهنده پروتئین هاست.

یکی از دلایل مقاومت در برابر انتی بیوتیک ها استفاده از آنتی بیوتیک و هورمون در پرورش حیوانات وپرندگان و دام هاست.تداخل اینها باعث شده میکروارگانیسم ها چنان مقاوم شوند که حتی آنتی بیوتیکهای نسل اول هم قادر به درمان بعضی عفونتها نباشد.

چرا به ام اس مبتلا می شویم

بیماری ام اس یک بیماری مختل کننده اعصاب مرکزی است وحتی افراد جوان جامعه رانیز درگیر می کند وتاکنون هیچ درمان قطعی برای آن پیدانشده است.ازآنجایی که میزان بروز این بیماری درکشورما روبه افزایش است نیازبه شناخت علل ایجادکننده آن وعوامل درمان کننده آن است.

علل ایجاد بیماری ام اس چیست؟

یکی از این عوامل می تواند چاقی باشد.چاقی یااندازه توده بدنی بیشترازحدطبیعی ممکن است باعث ایجادبیماری  ام اس در فردشود.عوامل متعدی ازجمله عدم تحرک وکاهش مصرف انرژی و زندگی غیرفعال ازعوامل ایجادکننده این بیماری هستند.

دومکانیسم باعث تاثیرچاقی درایجادبیماری ام اس مطرح است.یکی اینکه اختلال درمتابولیسم ویتامین D دراین افراد بدلیل به دام افتادن این ویتامین دربافت چربی بدن است.

که منجربه اختلال درعملکرد سیستم ایمنی شده وباعث بروز اختلالات خودایمنی می شود.ازطرفی رژیم های خاصی که افراد میگیرند برای درمان این بیماری مثل نخوردن ماست ولبنیات وماهی بدلیل طبع سرد آنها بدن باکمبود موادمغذی مثل کمبود موادمعدنی وویتامین ها مواجه می شود.

دیگرمکانیسم ارتباط دهنده چاقی وبیماری ام اس میزان ترشح لپتین به عنوان سایتوکاین مترشحه ازبافت چربی افزایش یافته.وباعث اختلال در عملکرد لنفوسیتهای تنظیم کننده سیستم ایمنی می شود.

علاوه برافزایش استعداد ابتلابه بیماری اضافه وزن وچاقی می تواند باعث تسریع بیماری ام اس شود.ومشکلاتی ازجمله خستگی رادربیماران تسریع کند.برخی مطالعات نشان دهنده افزایش احتمال ابتلا به ام اس درافرادی که گوشت حاوی نیترات زیاد مثل گوشت دودی یاکبابی می شود.همچنین کاهش خطراحتمال ابتلا به این بیماری باافزایش مصرف ماهی ورژیم های حاوی میزان بالای سبزیجات دیده شده است.

کاهش خطرابتلابه بیماری MS با مصرف میوه وسبزیجات فراوان
کاهش خطرابتلابه بیماری MS با مصرف میوه وسبزیجات فراوان

رژیم غذایی مناسب ومصرف داروهای مکمل غذایی درکنار فعالیت فیزیکی وکاهش استرس راه کمک به درمان این بیماری است.فعالیت فیزیکی مثل ورزشهای هوازی باعث کاهش خستگی وبهبود عملکرد مثانه و روده  میشود.

رژیم هایی که افراد برای درمان بیماری MS میگیرندو درآن مصرف لبنیات وماهی را حذف میکنند باعث می شود بدن فرددچارکمبود ویتامین وموادمعدنی شود
رژیم هایی که افراد برای درمان بیماری MS میگیرندو درآن مصرف لبنیات وماهی را حذف میکنند باعث می شود بدن فرددچارکمبود ویتامین وموادمعدنی شود
توصیه های نااگاهانه به بیماران ام اس

توصیه های نااگاهانه ایی که به بیماران ام اس میشود مبنی برخوردن بیش ازحدبعضی موادغذایی مشکلاتی را برای انها ایجادمیکند.ازجمله این مشکلات ایجادکبدچرب به دلیل مصرف بیش ازحدعسل .پوکی استخوان به دلیل مصرف نکردن لبنیات به دلیل سردی آنها.

درحالی که بیماران ام اس نیازمند کبدی سالم برای سم زدایی دارونیاز دارد.سلامتی کبدخودرادراثر رژیم های غیرعلمی از دست داده وقادربه مصرف روتین بیماری ام اس نمی باشند.از نظر پزشکی نیز علتهای زیادی برای ابتلا به ام اس وجود دارد.

این بیمارباقطع لبنیات باعث پوکی استخوان فردنیزمی شود.که ناتوانی حرکتی رادر وی تسریع خواهد کرد.توصیه به عدم مصرف ماهی باعث میشود که این ماده غذایی که سرشار ازامگا۳ است ودردنیابه بیماران ام اس توصیه میشود.

جای خودرابه گوشتهای پرچرب وسرشار ازچربی اشباع بدهد.واین به پیشرفت بیماری کمک خواهد کرد.برای درمان این بیماری بایدبدنبال تغذیه متناسب باآن باشیم وکمبودهای رژیمی دراین بیماری را جبران کنیم.

با خوردن این مواد کبدتان چرب می شود

کبدچرب بدلیل تجمع زیادچربی درسلولهای کبداست.کبدچرب درصورتی که درمان نشود به هپاتیت وسیروزکبدی تبدیل میشود.درمراحل اولیه بیماری شناسایی نمی شود. چون این بیماری خیلی دیر علائمش رانشان می دهد.چاقی شکمی ودیابت نوع دو وافزایش چربی خون ازعلل ابتلا به کبدچرب هستند.تنهاروش ثابت شده درمان کبدچرب تغییرسبک غذایی وزندگی است.

خوردنیهایی که کبدراچرب می کند

-کاهش سریع وزن از عوامل ایجادکننده کبدچرب است.رژیم های کم کالری تجمع چربی درکبد راکاهش می دهد.ولی ازسوی دیگرباعث ایجادالتهاب کبدمی شود.

-اسیدهای چرب ترانس در بروزکبدچرب نقش دارند.مانند مارگارین وکره وروغن سرخ کردنی.

-کلسترول نیز درایجادکبدچرب نقش دار.که در کله پاچه وجگرومیگو وکره یافت می شود.

نوشابه به دلیل دارا بودن قندوکالری .منجربه چاقی ودیابت وکبدچرب و بیماری های قلبی می شوند.

شکرنیز باعث افزایش تری گلیسرید درکبد ومنجربه کبدچرب می شود.

-مصرف فست فودها نیز باعث مقاومت به انسولین می شود.

افرادی که بیش ازدوبار درهفته فست فود مصرف میکنند خطرمقاومت به انسولین درآنها بیشتراست.

مصرف این ماده غذایی به مدت ۶ماه باعث افزایش آنزیم های کبد وآسیب به کبدمی شود.

فست فودها باعث افزایش آنزیم کبدوچرب شدن کبدمی شود
فست فودها باعث افزایش آنزیم کبدوچرب شدن کبدمی شود
کدام موادغذایی درمان کبدچرب است

-کاهش تدریجی وزن نقش مهمی در درمان کبدچرب دارد.رژیم های غذایی متعادل به تدریج چربی کبدراکاهش می دهند.

این رژیم هادرصورتی که باورزش همراه باشداثربیشتری دارد.

-اسیدهای چرب امگا۳ درکبدچرب نقش محافظتی دارد.این اسیدچرب به مقدار زیاد در روغن ماهی وجود دارد.برخی مغزها ه ماامگا۳ دارند.

-اسیدهای چرب غیراشباع ازطریق کاهش کلسترول اثرات مفیدی دارند.این اسیدها باعث کاهش تجمع چربی درکبد می شوند.والتهاب کبدرابهبود می بخشند.

روغن زیتون و آواکادو ومغزها منبع این اسیدچرب هستند.

-ویتامین Eالتهاب راکاهش داده وباعث بهبود کبدچرب می شود .ومی تواند کبدچرب رادرمان کند.این ویتامین در روغنهای نباتی ومغزها وجود دارد.

مصرف مقادیر زیاد این ویتامین باعث  افزایش خطرسکته می شود.

ویتامین E التهاب کبد راکاهش داده وباعث بهبودکبدچرب می شود
ویتامین E التهاب کبد راکاهش داده وباعث بهبودکبدچرب می شود

-ویتامین Dباعث کاهش خطردیابت وفشارخون بالا وبیماریهای قلبی می شود.مصرف طولانی مدت ویتامین D التهاب چربی درکبد راکاهش میدهد.

-پلی فنل ها به عنوان آنتی اکسیدان ضدالتهاب باعث بهبود متابولیسم کبدمی شوند.میوه وسبزی وشکلات منابع پلی فنل ها هستند.

-کمبود مواد معدنی مانند مس وسلنیوم وآهن دربیماران مبتلا به کبدچرب مشاهده می شود.واستفاده این مواد دربهبود این بیماران نقش دارد.

پروبیوتیک ها اثرات مفیدی در درمان کبدچرب دارند.اینها باکتری های مفیدساکن روده هستند .واستفاده از آنها تجمع چربی رادرکبدکاهش می دهد.

ومیتواند کبدچرب رادرمان کند.

-افزودن دارچین وزردچوبه به رژیم غذایی باعث افزایش تاثیر موادغذایی در درمان وپیشگیری از کبدچرب میشود.

ورزش کردن آنزیم های کبد راکاهش می دهدوبه درمان کبدچرب کمک میکند
ورزش کردن آنزیم های کبد راکاهش می دهدوبه درمان کبدچرب کمک میکند

-انجام دادن ورزش هایی مانندشناوپیاده روی ودوچرخه سواری به بهبود کبدچرب کمک میکند.البته این باید درکنار رژیم غذایی سالم باشد.

ورزش باعث کاهش خطر دیابت وفشارخون بالاوچربی خون میشود.که همگی از عوامل ایجادخطرکبدچرب هستند.

همچنین ورزش باعث کاهش انزیم های کبد چرب می شود.