روانشناسی تکنولوژی

وبلاکی برای معرفی تکنولوژی های جدید و مطالب روانشناسی

روانشناسی تکنولوژی

وبلاکی برای معرفی تکنولوژی های جدید و مطالب روانشناسی

مقایسه مواد غذایی ارگانیک و غیر ارگانیک نشان می دهد که مواد غذایی غیر ارگانیک باعث افزایش سقط جنین و ناباروری وبروز بیماریهای جدید شده است.

بابه بازار آمدن کودهای شیمیایی تولیدات کشاورزی به دوبرابر افزایش یافت اما استفاده از کود و آفت کش ودستکاری ژنتیکی کیفیت مواد غذایی را بسیار پایین آورد.وب سایت آسماری در زیر مقایسه مواد غذایی ارگانیک و غیر ارگانیک را آورده است.

مقایسه مواد غذایی ارگانیک و غیر ارگانیک

تعریف ارگانیک:ارگانیک ها موادی هستند که در تولیدشان هیچ آفت کش وعلف کش مصنوعی به کار نرفته و دستکاری ژنتیکی روی آنها انجام نشده.زمینی که این محصولات در آن پرورش پیدامی کند نیز باید ایمن باشد.یعنی ۳-۴ سال

هیچ فاضلابی برای آبیاری محصولات در آن به کار نرفته و زمین خالی از سرب و پتاسیم باشد.علاوه بر اینها از سه سال قبل از کود شیمیایی استفاده نکرده باشند.

برای اینکه محصولاتی مانند شیر -تخم مرغ وگوشت ارگانیک باشند باید دام و ماکیان از لحظه تولد با روشهای ارگانیک در مراتع مناسب بافضای کافی و با آب سالم و استفاده از نور مستقیم آفتاب پرورش پیداکند.چرندگان و پرندگان غریزه ذاتی دارند و براساس آن اگر با مواد سالم پرورش پیداکنند

هنگام چریدن و چیدن دانه غذایی را انتخاب میکنند که برای بدنشان لازم است.مثلا مرغ تخم گذار از چاودار وگندم و حشره های مختلف تغذیه میکند و اگر آزاد باشد هر از چندگاهی ترکیبهای دارای کلسیم و آهک هم میخورد

که برایش لازم است .اما ما مرغها را درفضای بسته و باغذاهای از پیش اماده شده درقفس پرورش می دهیم ومعلوم است که گوشت و تخم مرغ آن خاصیت لازم را ندارد.

مواد غذایی ارگانیک موادی هستند که در تولید آنها آفت کش وعلف کش مصنوعی بکار نرفته ودستکاری ژنتیکی روی آنها انجام نشده است
مواد غذایی ارگانیک موادی هستند که در تولید آنها آفت کش وعلف کش مصنوعی بکار نرفته ودستکاری ژنتیکی روی آنها انجام نشده است
تفاوت کشاورزی ارگانیک وسنتی

در کشاورزی ارگانیک برای از بین بردن افت ها از حشرات و پرندگان استفاده می شود که می توانند باتوجه به شرایط اکولوژیکی این آفات را از بین ببرند.شرایط اکولوژیکی یعنی تاثیر محیط بر موجودات زنده و تاثیر موجودات زنده بر یکدیگر که در حالت تعادل می توانند زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

بدون اینکه به هم صدمه بزنند .در تولیدات کشاورزی وارگانیک بیشتر افتها بوسیله حشرات دیگر دفع می شوند و یا بوسیله پرندگانی مانند گنجشک وکلاغ شکار می شوند یامی توان با روشهایی از جفت گیری آنها جلوگیری کرد.

بجای استفاده از سموم برای از بین بردن علفهای هرز هم انها را وجین میکنند درحالی که درتولیدات محصولات غیر ارگانیک از کود وآفت کش های شیمیایی استفاده می شود که بیش از ۳۰۰-۴۰۰ ماده شیمیایی زمینه ساز سرطان در آنها وجود دارد.

مقایسه مواد غذایی ارگانیک و غیر ارگانیک-در کشاورزی ارگانیک برای از بین بردن آفتها از حشرات وپرندگان استفاده می شود
مقایسه مواد غذایی ارگانیک وغیر ارگانیک-در کشاورزی ارگانیک برای از بین بردن آفتها از حشرات وپرندگان استفاده می شود
عواقب مصرف غیر ارگانیک ها

پیامد استفاده از مواد غذایی غیر ارگانیک وافزایش امنیت غذایی بدون توجه به ایمنی غذاها باعث شده نتایج تحقیقات مقایسه مواد غذایی ارگانیک و غیر ارگانیک

نشان دهد بروز نقایص مادرزادی -تولد نوزادان کم وزن-بارداری خارج از رحم-سقط خودبخود-بلوغ زودرس ودیررس ویائسگی زودرس شیوع پیداکند.تغییر رفتارهای جنسی -کاهش اسپرم مردان-ضعف حافظه -تغییر سوخت وساز بدن-

اختلال در عملکرد غدد درون ریز-آسیب به سیستم مغز واعصاب و ابتلا به ام اس و دیابت از دیگر عوارض مصرف مواد غذایی است که در آنها کود وسم های شیمیایی بکار رفته است.

به علت سردرگمی سیستم ایمنی بدن در تشخیص خودی از بیگانه ابتلا به حساسیتهای غذایی بیشتر شده واحتمال بروز سرطان نیز افزایش یافته .زیرا نود درصد کود و سمهای شیمیایی سرطان زا هستند.

فوایدکشت ارگانیک

توسعه کشت ارگانیک از الوده شدن محیط زیست پیشگیری میکند و باعث حاصلخیزی خاک و کاهش فرسایش خاک و حفظ تنوع زیستی وجلوگیری از انقراض گونه های حیوانی و گیاهی می شود.

مواد غذایی که با روش ارگانیک پرورش داده می شوند ویتامین c-آهن ومنیزیم وفسفر بیشتری نسبت به مواد غذایی غیر ارگانیک دارند.

عوارض ژنتیک اصلاح بذر ونژاد

اصلاح بذر گیاهان وحیوانات باعث شده برخی نقایص مادر زادی افزایش و امید به زندگی کاهش پیداکند.گسترش حساسیت وآلرژی نتیجه این دستکاری و بهم ریختگی شکل قرارگرفتن اسیدهای آمینه تشکیل دهنده پروتئین هاست.

یکی از دلایل مقاومت در برابر انتی بیوتیک ها استفاده از آنتی بیوتیک و هورمون در پرورش حیوانات وپرندگان و دام هاست.تداخل اینها باعث شده میکروارگانیسم ها چنان مقاوم شوند که حتی آنتی بیوتیکهای نسل اول هم قادر به درمان بعضی عفونتها نباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.